tirsdag 16. juni 2009

Apokalyps Meg

Die Polizei

Album: Våre demoner
(Ottesen)
Det var seint og eg var på vei i fra Tyskland til Polen De vil ha alt eg har hørt, og alt eg har sett Die polizei, die polizei, die polizei De vil ha alt eg har hørt, die polizei

Og det var blitt kjent eg bar på et dokument av en sånn karakter som gjorde at de tok meg inn og spurte meg ut Die polizei, die polizei, die polizei De tok meg inn, de spurte meg ut, die polizei

We know who you are We know everything about you And we know where you live Men Herr Polizei, herr polizei Du finner meg aldri igjen for eg har gått av stien, herr polizei Du ser meg aldri igjen

Og eg sprang. Gud vett kor eg sprang Men eg såg ingenting For alt eg vett sprang eg i ring Men de klarte ikkje følga med Die polizei, die polizei, die polizei De klarte ikkje følga med, die polizei


Bilde er inspirert av Kaizers Orchestra tatt til en skoleoppgave. Det hang på utstillingen Apokalyps Meg fra 5. til 9. mai 2009, og fungerte som et nøkkelbilde der. Det vant også prisen Beste Bilde på Levmedfestivalen -09

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar